بررسی دوربین مداربسته بولت هایک ویژن (Hikvision)

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ | ۱۲۲۹ بازدید
۵.۰ از ۲

با توجه به خصوصیات گوناگون دوربین مداربسته بولت هایک ویژن میتوان دسته بندی های گوناگونی را برای آن درنظر گرفت. در ادامه این مقاله به صورت کلی به مدلهای پرکاربرد و دردسترس بازار دوربین مداربسته ایران اشاره خواهیم کرد. دسته بندی دوربین مداربسته های بالت شرکت هایک ویژن را به سه دسته آنالوگ، HD-TVI و تحت شبکه تقسیم میکنند.

از نظر کیفیت تصویر و رزولیشن دوربین مداربسته های آنالوگ هایک ویژن باکیفیتهای بین500 تی وی لاین تا 720 تی وی لاین به بازار عرضه شده اند. دوربین مداربسته های شبکه یا دیجیتال هایک ویژن نیز باکیفیت بین 1MP تا 12MP ساخته میشوند. در این میان دوربین های 2MP و 3MP پرکاربردترین کیفیتهای مورد استفاده در بازاردوربین مداربسته هستند.

دسته بندی دوربین های بولت هایک ویژن با توجه به نوع بدنه

اگر بخواهیم این دوربین های مداربسته را براساس نوع بدنه دسته بندی کنیم ترکیب کاملا متفاوتی را مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این موضوع که ممکن است برخی از بدنه ها به مرور از چرخه تولید حذف شده باشند ویا بدنه های جدیدی تولید شده باشند، احتمالا شما طیف گسترده این از ابعاد را باکیفیت تصویرهای گوناگون خواهید داشت.

درواقع شما بامراجعه به کاتالوگ یا لیست دوربین های مداربسته میتوانید دوربین مداربسته موردنظز خود را مشاهده کنید. درادامه انواع رایجتر از بدنه های دوربین مدار بسته هایک ویژن را با هم مقایسه میکنیم.

 

دوربین مداربسته سری DS-2CE15C2P-IR

این سری از دوربین های بالت، دارای ساده ترین شکل بدنه در میان دوربین مداربسته های هایک ویژن را تشکیل میدهد. بدنه ای با این ظاهر امکانات قدرتمنذی از بابت ارائه تصویر درحالت دید درشب نخواهد داشت و معمولا تا نهابتا 30متر را پوشش میدهند اما ابعاد کوچک و همچنین قیمت پایین آن پارامتر مهمی برای انتخاب این مدل بشمار میرود. در زیر متداولترین مدلهای دوربین مداربسته بالت که با این بدنه ارائه میشوند را خواهید دید.
 
DS-2CE1582P-IR
DS-2CE1512P-IR
DS-2CE15A2P-IR
DS-2CE15C2P-IR
 

دوربین مداربسته سری DS-2CE15A2P-VFIR3

بدنه این سری از دوربین های مداربسته بولت ظاهری پیشرفته تر و بزرگتر از سری قبلی دارد. این بدنه با در اختیار داشتن ال ای دی هایی با تعداد بیشتر میتواند محدوده بیشتری را در حالت دید در شب پوشش دهد. معمولا این سری از دوربین های مداربسته از لنزهای وری فوکال و لنز متغیر استفاده میکنند. با استفاده از پیچهای تنظیم "ZOOM" و "FOCUSE" شما میتوانید زاویه ی تحت پوشش خود را تغییر دهید و زاویه ی دید مورد نیاز خود را تنظیم نمایید. مدلهای رایجی که با استفاده از این بدن ساخته میشود را مشاهده کنید: 
DS-2CE15A2P-VFIR3
DS-2CE15C2P-VFIR3
DS-2CC12A1P-VFIR3
 

دوربین مداربسته سری DS-2CE1682P-IT3

این سری از دوربین های مداربسته نیز دارای لنز فیکس هستند. بزرگترین تفاوت این نوع بدنه ها با بدنه های دوربین مداربسته های بولت در سری قبل قدرت دید در شب میباشد. در سری های 15 دوربین های هایک ویژن نوع چراغ های دید در شب دوربین به صورت غیر متمرکز است و نور مادون قرمز را با زاویه زیادی پخش میکند اما در این سری از بدنه ها نور مادون قرمز به صورت متمرکز و با بردی زیاد پخش میشود که قابلیت دیددرشب را در محیطهای بزرگ به شدت بهبود میبخشد. در زیر رایجترین دوربین مداربسته هایی را که با این شکل بدنه ساخته میشوند مشاهده خواهید کرد.

DS-2CE1682P-IT3
DS-2CE16A2P-IT1
DS-2CE16A2P-IT3
DS-2CE16C2P-IT1
DS-2CE16C2P-IT3
 

 

بدنه این سری از دوربین های مداربسته تشابه زیادی با بدنه دوربین مداربسته های سری DS-2CE15*2P-VFIR3 دارد. تنها تفاوت های جزئی در شکل ظاهری این سری از دوربین ها وجود دارد و از نظر قابلیت ها نیز کاملا مشابه هستند.
DS-2CC11A1P-VFIR
DS-2CC11A5P-VFIR
DS-2CC11A7P-VFIR

دسته بندی دوربین های بولت هایک ویژن بر اساس نوع چیپ تصویر
دوربین مداربسته های اقتصادی که معمولا دارای قیمتی کمتر از سایر مدلها هستند زمانیکه تحت نام هایک ویژن تولید میشوند اغلب دارای برد DIS یا PICADIS هستند. برد تصویر PICADIS از حساسیت بهتری نسبت به نور برخوردارند.
در کنار این سری از دوربین ها،مدلهای صنعتی هایک ویژن با برد CCD تولید شده اند که البته به علت بالاتر بودن قیمت انها، کمتر مورد استفاده کاربران قرار میگیرند.
بیشتر دوربین مداربسته های تحت شبکه هایک ویژن که در ایران قابل دسترسی هستند دارای برد تصویر پیشرفته CMOS هستند. که البته در نور کم ممکن است کمی نقطه ضعف داشته باشد. اما با این حال کیفیت آنها نسبت به دوربین های hنالوگ به مراتب بالاتر است.