10ادغام بزرگ شرکتهای تولیدکننده تجهیزات امنیتی درسال2016 (قسمت اول)

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ | ۱۶۷۸ بازدید
۰.۰ از ۰

اخبار ادغام شرکتهای بزرگ درزمینه تولید تجهیزات امنیتی یا شرکتهایی که در این زمینه فعالیتی داشتند سروصدای زیادی درسال 2016 به پا کرد. از جمله شرکتهایی که دراین سال باهدف توسعه و دستیابی به تکنولوژی های جدید دراین ادغام ها حضور داشتند میتوان به شرکتهای تیکو، هانیول، هایک ویژن، ADTو اینگرام میکرو اشاره کرد. در ادامه نگاهی به این 10 ادغام بزرگ خواهیم انداخت:


1-    Johnson Control و Tyco

شرکتهای جانسون کنترل و تیکو خبر ادغام خودبا یکدیگر و تبدیل به شرکتی با درآمد سالانه 32میلیارد دلار اعلام کردند. جانسون کنترل یک شرکت جهانی با پوشش چند صنعت در زمینه اعلام حریق و شرکت تیکو ارائه دهنده راهکارهای امنیتی در زمینه فن آوری های نوین ساختمانی، راهکارهای مصرف انرژی است. شرکت جانسون کنترل درگذشته حضور کمرنگ و کوچکی در بازار تجهیزات امنیتی داشته است اما محصولات خود را عمدتا حول موضوعات تهویه مطبوع و فناوری ذخیره انرژی متمرکز کرده است. در این زمینه، تیکو برروی سیستمهای تصویری، کنترل دسترسی و سیستمهای امنیتی هشداردهنده   تمرکز کرده است که اغلب این سیستمها در زمینه سیستمهای مرتبط با ساختمان قرار میگیرند. روند همگرایی موجود دربازار ساختمان و تجهیزات امنیتی مرتبط با آن و همچنین زمینه فعالیتها وسوابق مشترک این دو شرکت آنها را به سمت ادغام بایکدیگر تحت نام واحد و یکسان "جانسون کنترل" سوق داد.

 

2-    شرکت هانیول و رسیدن به Xtralis و فناوری ویدئو RSI

غول دنیای صنعت تجهیزات امنیتی یعنی هانیول (Honeywell) موفق به توافق برای بدست آوردن Xtralis یکی از بزرگترین شرکتهای  فعال در زمینه ی اعلام حریق وهمچنین نرم افزار تجزیه و تحلیل سیستم های ویدئویی  بامبلغ 480میلیون دلار سرمایه همکاران در بلوم و سهام داران حوزه اقیانوس آرام شد. شرکت هانیول میگوید: از نظر ما سیستم های Xtralis به عنوان مکمل و توسعه دهنده ی ما در زمینه ایمنی و اعلام حربق میباشد. پس از گذشت سک ماه از این همکاری شرکت هانیول شرکت RSI که ارائه دهنده سیستم تشخیص نفوذ بود را به ارزش 123میلیون دلار خریداری کرد. پس از پایان این خرید، این دو بخش به عنوان بخشهای ایمنی و اعلام حریق هانیول شروع به کار کردند. همچنین شرکت هانیول درتدارک یک معامله بزرگ دیگر میباشد که تااین لحظه این اتفاق رخ نداده است. بنظر میرسد شرکت هانیول میخواهد با UTC ادغام شود اما مشکلاتی در این زمینه هنوز باقیست.


3-    اینگرام میکرو و شرکت چینی کنگلومرا

شرکت اینگرام میکرو و شرکت سرمایه گذاری تیانجین تیانهای شرایط ادغام با یکدیگر را اعلام کردند. براین اساس برای هرسهم 38.90دلار درنظر گرفته شد که شرکت تیانجین نیانهای با مبلغ نهایی 6میلیارد دلار اینگرام میکرو را به چنگ آورد. طبق اهداف تعیین شده اینگرام میکرو قرار است به بخشی از گروه HNA تبدیل شود. یک گروه تجاری و هلدینگ سرمایه گذاری متشکل از 500 گروه سرمایه گذار و شرکت تیانجین به عنوان بزرگترین سهامدار که رهبر یک سیستم حمل و نقل هوایی و جهانگردی و ارسال تدارکات است.


4-    ادغام شرکت ADT و شرکت Protection1

شرکت ADT که بعنوان یک کسب و کار کوچک در حوزه امنیت شناخته میشود درسال 1874کارخود را آغاز کرده است. این شرکت در سال 2016 تمایل خود برای بدست آوردن مالکیت وسهام شرکت آپولو اعلام کرد. و با شرکت Protection 1 یکی از شرکتهای تابعه متعلق به آپولو در زمینه ی امنیت ادغام شد. باتوجه به تغییرات سریع در زمینه امنیت و اتوماسیون خانگی بسیاری از سیستمهای رایج درحال حذف و جایگزینی با امکانات و تجهیزات هوشمند میباشند. درحال حاضر شرکت ADT دارای بزرگترین سهم از بازار ایالات متحده آمریکا در زمینه امنیت خانه های مسکونی است. شرکت Protection 1 که درسال 1991میلادی آغاز به کار کرد خیلی زود و در فرصتی کم توانست به عنوان یک شرکت قدرتمند در زمینه ارائه سرویسهای کامل تجهیزات امنیتی مسکونی شناخته شود.

 

5-    خرید سهام اصلی شرکت موبوتیکس توسط شرکت کونیکا مینولتا

شرکت کونیکا با تلاش فراوان موفق به خرید 65درصد از سهام شرکت آلمانی موبوتیکس شد. این شرکت به عنوان توسعه دهنده فناوری و تکنولوژی های مختلف از جمله پردازش غیرمتمرکز دوربین مداربسته های تحت شبکه  و فشرده سازی داده های تصویری و تجزیه و تحلیل آنها شناخته میشود. ارزش این قرارداد بین 177 تا 265میلیون دلار تخمین زده شده است. شرکت کونیکا به دنبال گسترش محصولات موبوتیکس وحدمات آن با استفاده از شبکه فروش جهانی خود است.

 

ادامه در قسمت دوم